Call of Cthulhu
Filmek • Játékok • Grimoireok
Prisoner of Ice
Adatlap
Alternatív cím: |
Gevangen in het ijs; Call of Cthulhu: Prisoner of Ice |
Év: |
1995 |
Kiadó: |
Infogrames |
Platform: |
DOS, PlayStation, SEGA Saturn, Windows |
Készítő: |
Denis Dufour, Pascal Perenon, Bruno Pivano, Edouard Viollet |
Leírás:
Lt. Ryannek, egy amerikai ügynöknek a szerepébe kell bújnod, akit a H.M.S Victoria tengeralattjáró fedélzetére vezényelnek, hogy egy antarktiszi mentőakción vegyen részt. A legénység célja egy, az Antarktiszon történt náci rajtaütés következtében veszélybe került szövetséges szállítmány elhozása. Két ismeretlen tartalmú láda és egy ép elméjét vesztett túlélőre bukkannak a roncsok között. Hamarosan a ládák tartalma kiszabadul és a borzalommal nehéz szembenézni: hüllőszerű, idegen humanoid faj, ami végez a Victoria parancsnokával. Ryannek még sikerül elzárnia a rémet, ám ez még csak a kezdet. Egy idő után a hajó elhagyására kényszerülünk. Következő célállomásaink között szerepel egy brit támaszpont, Argentína, egy fiktív jövőkép, egy náci bázis és Illsmouth.
Végigjátszás: H.M.S. Victoria
Faggassuk ki a kaptányt a két rejtélyes ládáról, majd a romboló támadása után ellenőrizzük vele a rakodótért. Sajnos a robbanások következményeként tűz ütött ki, s a meleg megolvasztotta a jeget a ládákon. A szerencsétlen kapitányt elkapta egy csáp. Zárjuk be azonnal az ajtót, majd kapjuk le gyorsan a tűzoltó készüléket a falról, s oltsuk el a lángokat. A kapitányért már nem tudunk mit tenni, de a tengeralattjáró legénységét még megmenthetjük. Kutassuk át a kapitány fiókját, s vegyünk fel mindent belőle. Másszunk át a pihenőszobába, s ellenőrizzük a beteget. A földön találunk egy medált, azzal hipnotizáljuk a szerencsétlent. Vegyük magnóra a misztikus kántálást, majd térjünk vissza a hídra. A szörnyeteg éppen abban a pillanatban töri át az ajtót. Nincs sok időnk, mielőtt végezne velünk. Játsszuk le a szörnyetegnek a felvételt (használjuk magunkon a lejátszót), ez elveszi a kedvét a további harctól. A bajokat tovább tetézte, hogy egy ismeretlen merénylő bombát helyezett el a torpedótérben, s most ott ömlik be a víz. Itt az ideje, hogy leadjuk a vészjelzést a bázisnak, de nem tudjuk a rádiófrekvenciát. Másszunk le a gépházba, s próbáljuk meg kiszabadítani a szerencsétlenül járt mérnököt. Egyedül nem boldogulunk, ezért kérjünk segítséget a kormányostól. A tőle kapott adóvevőt használva indítsuk be az emelőt, majd szabadítsuk ki a gerenda fogságából a fickót. Mondjuk el a kapitány halálát, majd a megszerzett kóddal adjuk le a vészjelzést. A gépházban a földön hever egy csavarkulcs, ezt mindenféleképpen vegyük magunkhoz. A kiszakított ajtóból a csavarkulcs segítségével vehetjük le a rögzítő kereket. A pihenőszobában akasszuk le a falról a baltát, majd az ágy alól vegyük fel a mentőmellényt és a szöges bakancsot. A baltával zúzzuk be az elektromos szekrényt a parancsnoki hídon, majd állítsuk be úgy a kapcsolókat, hogy az áram akadálytalanul haladjon (kiloptam egy képet, mely megmutatja, hogyan álljanak a kapcsolók, már csak az utolsót kell átkapcsolni, ahol a kéz ikon áll). Most már le tudunk menni a torpedó kamrába. Vegyük fel a jelzőrakétát, majd az ajtóról leszedett kereket helyezzük be az irányítópanelon található lyukba. Eresszük le a vizet, majd térjünk vissza a raktérbe. A szöges bakancs segítségével át tudunk vergődni a jégrétegen. A kulccsal nyissuk ki a fali dobozt, majd szedjük ki belőle a rakétapisztolyt. Térjünk vissza a torpedókamrába, majd nyissuk ki a fedelet. Keressük meg az üreges torpedót, majd szóljunk a kormányosnak, hogy lőjön ki minket a felszínre. A hadművelet sikerült, a tengeralattjárót bevontatták a legközelebbi katonai bázisra.
Edward bázis
Várjuk meg, míg a kapitány elhagyja a szobát, majd vegyük fel a cigarettát és az aktánkat az asztalról. Nyissuk ki a fiókot, majd vegyük fel a kód második részét. Várjuk meg a törzsőrmestert, majd menjünk ki a folyosóra. A riadó hangjára az ügyeletes elrohan, s otthagyja nekünk a filmtekercset. Keressük meg a vetítőszobát, majd adjuk át a lopott cigarettát a katonának. Hálából levetíti a filmet. Keressük meg a magányos könyvet a könyvespolcon, s szerezzük meg belőle a kód első részét. Ugorjunk be a rádiósszobába, majd kérdezzük meg a rádióst, hogy érkezett e üzenetünk. A washingtoni parancsnokaink szerint a bázison német ügynök lapul, aki rejtjeles üzenetet küldött Németországba. A mi feladatunk lesz leleplezni az árulót, de közben a kutatót is szemmel kell tartanunk. A teáskanna gőzét felhasználva szedjük le a fényképünket az aktánkról. Térjünk vissza a kapitány szobájába, majd a megszerzett kóddal nyissuk ki a kép mögött található széfet (496523). Vegyük fel a kulcsot és a pecsétet. A fényképünket ragasszuk rá a nyíltparancsra, majd a hitelesség kedvéért bélyegezzük le. Hívjuk fel a liftet a gombbal, majd nézzünk le az alagsorba. Az alagsorban kutassuk át a szobákat. A raktárban megtaláljuk az egyik szerencsétlen katona hulláját a ládában. Kutassunk tovább, s vegyük le a polcról a romlott konzervet. Jelentkezzünk be a doktornál, majd amikor megkérdezi mit is ettünk utoljára, mutassuk meg a konzervet. Szörnyülködve elrohan hashajtóért. Használjuk ki az időt, s vegyük fel az asztaláról a kézikönyvet. Ezt adjuk oda a fegyvermesternek, aki cserébe beenged a fegyverraktárba. Akasszuk le a falról a porral oltót, majd emeljük el az égő cigarettát a hamutartóból. Rakjuk bele a papírkosárba, majd bújjunk el a sötét sarokban (jobbra a polc mellett). A katonák azonnal észreveszik a tüzet, de tűzoltó készülék nélkül nem tudnak vele mit kezdeni. Félnek a robbanástól, ezért kirohannak a szobából. Szüntessük meg a veszélyforrást, majd nézzünk szét a személyi akták között a szomszéd szobában. Valaki azonban megelőzött minket, már csak egy Parker nevű ismeretlen (ő volt a Shadow of the Comet főszereplője) aktája volt a szekrényben. A kapitány roppant elégedett volt velünk, de a bázison kóborló szörnynek már kevésbé örült. Parancsba adta, hogy menjünk vissza a tengeralattjáróra, s alaposan nézzünk körül. A fedélzeten vegyük fel a kábelt, majd rögzítsük a vasrúdhoz. Keljünk át a jégen, majd a hajó orrában keressük meg a lejáratot nyitó kulcs darabjait. Rakjuk össze, majd menjünk le a tengeralattjáróba. Az alvószoba szekrényéből vegyük fel a papírlapot, majd térjünk vissza a hídra. Az egyik szörny ide is követett minket. Gyorsan kell cselekednünk, mert kevés az időnk. A széfből elemelt kulccsal aktivizáljuk a hajó önmegsemmisítő rendszerét (a periszkóp mellett van egy kis gomb), majd gyorsan másszunk ki a hajóból. A bázisra visszatérve mindent a feje tetején találunk. A kapitány eltűnt, Hamsun vére idegen létforma jelenlétét mutatta ki, ráadásul a törzsőrmestert meg éppen akkor falta fel egy szörny. Még szerencse, hogy a hajón talált információk segítségével le tudtunk rajzolni egy pentagrammát, mely megállította a szörnyet. Menjünk ki a szobából, s a doktor asztaláról vegyük fel a tűt. Rohanjunk vissza a kapitány szobájába, s a tűvel nyissuk meg a rejtekhelyet a nagy térkép mögött. Vegyük fel a naplót és a követ, majd az utóbbi segítségével intézzük el az idegent (használjuk a követ magunkon). Amint eltűnik a lény vegyük fel Quincy aktáit, majd irány Buenos Aires.
Buenos Aires
Beszélgessünk el a Hernandezzel, majd a lánnyal együtt menjünk be az igazgatóhoz. A felolvasói est és a furcsa események után bújjunk el a kandalló mögött. Amint elcsendesedik a könyvtár, menjünk fel az emeletre. Vegyük fel az ajtó mellett heverő könyveket és a sétapálcát. A középső könyvespolcon keressük meg az egyedülálló könyvet, ez nyitja meg a rejtekajtót. A következő szinten a törött létrafokot pótoljuk a sétapálcával. Ezután meg kell keresnünk a polcon az üres helyet. Oda kell beraknunk a nálunk lévő könyveket megfelelő sorrendben (Sophokles, Shakespeare, Goethe). A feljárat a tetőre jobb oldalt található, de ehhez meg kell kérnünk a lányt, hogy álljon odébb. A tetőn vizsgáljuk meg a jobb oldali szobrot. A középső szobron megjelent rejtekhelyből elő tudjuk szedni a terasz kulcsát. Az épület tetején három szobor található. A harmadik kezében ott árválkodik a keresett diszk. Másszunk fel az első szoborra, majd óvatosan vegyük ki a Sun diszket a diszkoszvető kezéből. Sajnos a németek megtaláltak bennünket, s hamarosan egy rideg, náci börtön mélyén találjuk magunkat, valahol a Déli sark közelében.
A náci bázis
Vegyük fel az asztalról a kanalat, majd kaparjuk ki vele a falat a bal alsó sarokban. Parkar sok érdekes dolgot mesél el az idegenekről. Amint a németek elkezdik ellenőrizni a cellákat álljunk fel, felesleges gyanút keltenünk. A náci tiszt azt követeli tőlünk, hogy írjunk levelet a parancsnokságnak, melyben megnyugtatjuk a feletteseinket. A kapott papírlappal tömjük el a mosdót, majd vegyük fel a sámlit. A belépő német katonát vágjuk alaposan fejbe, majd vegyük el a kulcsait. Zárjuk be a cellaajtót, majd húzzuk középre az asztalt. Tegyük fel rá a sámlit, majd másszunk fel az ingatag építmény tetejére. Másszunk keresztül a szellőzőnyíláson. Egy hatalmas barlangban lyukadunk ki. Húzzuk meg a cseppövet, majd a megnyíló rejtekhelyről vegyük fel a két ékkövet. A pirosat rakjuk a szobor bal szemébe, a kéket meg a jobba. Lépjünk be a teleportba. A csilléből vegyük ki a feszítővasat, majd a segítségével mozdítsuk el a laza követ. Izzítsuk meg a fém végét, majd olvasszuk ki a kocsi kerekét fogva tartó jégpáncélt. Toljuk meg a kocsit, majd rohanjunk keresztül a megnyílt ajtón. A feszítővassal állítsuk meg a ventillátort, majd másszunk keresztül a szellőzőaknán. Éppen idejében érkeztünk ahhoz, hogy szemtanúi legyünk a náci tiszt diadalának. A teleporton keresztül távoztak, de előtte még megidéztek egy idegent, hogy az végezzen a foglyokkal. A nálunk lévő papírlapról olvassuk fel a bénító varázsigét. A Sun Gate-en keresztül a jövőbe jutottunk. A terminált használva megtudhatjuk kik is vagyunk valójában. Szedjük fel a földről a fegyver prototípusának a darabjait és a nitrogén cellákat. Vegyük fel az irányítópultról a cellákat, majd a segítségükkel izzítsuk be a scannert. Helyezzük üzembe a gépet (a bal alsó sarokban található gombbal), majd egyenként scanneljük le az alkatrészeket. Ha mindent jól csináltunk, akkor működőképes energiafegyverhez jutottunk. Robbantsuk fel szekrény előtt heverő követ, majd vegyük ki a szekrényből a követ és a Sun Disk másolatát. Térjünk vissza a jelenbe, majd fagyasszuk le ismét a szörnyeteget. Menekítsük ki a teleporton keresztül a foglyokat, majd amikor végeztünk, teleportáljunk vissza a könyvtárba. Lőjük le a náci ügynököt, majd teleportáljunk el a végső összecsapás helyszínére.
Illsmouth
Húzzuk meg a falból kilógó gyűrűt, majd várjuk meg, míg a kőoltár felemelkedik. Vizsgáljuk meg alaposan a kőlapot. Nyolc ábrát látunk, ezeket kell párokba osztanunk. A jég alá értelemszerűen a Prisoner kerül. A tűz alá rakjuk a Nyarlathotep-et, a víz alá Dagon-t és végül Cthulu alá a levegőt. Megfelelő sorrend esetén megjelenik egy könyv, melynek fedelén két ékkőfoglalat található. Az egyikben ott van a megfelelő kő, de a másik helyre be kell raknunk jövőből hozott varázskövet. Az ékkövek együttes ereje átváltoztatja a könyvet. Megjelenik a kezünkben egy varázskard, mely segítségével szóra bírhatjuk a két szellemet. Menjünk ki az ajtón, majd szálljuk be a csónakba. A tó közepén az áruló kapitány állja az utunkat, akit csak úgy győzhetünk le, ha a megfelelő témát választva eltársalgunk vele. Az első legyen az apánk, Howard Parker, a második a nagyapánk, John Parker, a harmadik meg a Great Old Ones. Erre teljesen berág, s egy pillanatra elfeledkezik magáról. Használjuk ki ezt a pillanatot, s vágjuk el a fejünk felett látható kötelet. Az árulónak annyi, de az ezt követő robbanásban majdnem mi is megsültünk. Vágjuk szét a jobb oldali koponyát a karddal, majd keressük meg nyomólapot, mely megnyitja a koponya belsejébe vezető átjárót. Szakítsuk meg a ceremóniát, majd amikor a varázsolni kezdenek a rosszfiúk emeljük fel a kardot (használjuk a kardot magunkon). A harmadik spell után dobjuk a könyvet az oltárra, s nézzük meg a végjátékot, illetve válasszuk ki a nekünk tetsző befejezést. |